LG lanserar ny telefon på CES 2012



Den sydkoreanska tillverkaren LG har nyligen meddelat att en ny telefon kommer visas upp på CES 2012. Det vi vet än så länge om denna lansering är att den kommer att köra ett processor chip gjord utav Intel, vid namn Medfield SoC, som även här kommer visas upp på CES 2012.

Detta chip verkar vara väldigt lovande, tack vare benchmarking-resultat. Chipet presterade bra i Caffeinemark 3, ett resultat på 10 500 poäng. Jämför man med andra chip så är detta en otrolig ökning. Som ett exempel så presterade NVIDIAs chip Tegra 2 inte lika väl, ett resultat som slutade på 7500 poäng.

Mer om telefonen vet vi inte för tillfället. Håll dig uppdaterad på Droidable!

Flera källor påstår att telefonen kommer att lanseras så tidigt som i Mars 2012, dock inte i Sverige. Det lär säkerligen ta ett tag. Så vad tror ni om detta? Intel och LG? Kommer det funka bra? Lämna en kommentar!

Kommentarer
Postat av: Silenz

Kul med lite nytt från intel! Vi får se hur den presterar emot ARM... Sen kanske det inte är så lyckat med LG, men andra tillverkare borde också komma :)

2012-01-01 @ 17:57:04
Postat av: Benjamin

Jo, jag håller faktiskt med. Om jag ska vara ärlig så kommer nog Intel vara nästa hit, eftersom deras höga kvalitét på sina chip.



Återstår bara att se vad priset landar på. You get what you pay for.



// Benjamin Olsson

2012-01-01 @ 19:52:54
URL: http://www.droidable.se/
Postat av: Silenz

Prestandan jämfört med dagens processorer kan nog blí bra, men jag tror inte att den klarar sig så bra mot kommande fyrkärniga ARM i ~2GHz. Speciellt inte strömförbrukningen. Men Intel ger nog inte upp i första taget, de har ju både pengar och kunskap, då kommer man långt :D



2012-01-01 @ 21:25:44
Postat av: Benjamin

Prestandan är det nog ingen fråga om just nu, men jag tvekar inte på framtiden. Satsar Intel, satsar dom stort. Dom kommer försöka ligga på topp hela tiden. Så jag tror det kommer bli lite utav en tävling mellan olika tillverkare av processor chip.



Strömförbrukningen måste jag nog säga är bäst just nu jämfört med andra. I en artikel på Androidkällan AndroidandMe så läste jag att chipet kommer ha lägst strömförbrukning. Men man vet ju inte, än.



Pengar och kunskap, det har Intel gott om.



// Benjamin Olsson

2012-01-01 @ 21:47:59
URL: http://www.droidable.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0